close

突然發現我到澳洲居然已經過了  六個多月,

 

可是卻一直乏於紀錄,

好像有點忘記   當時來的我的心情

還有每個感動的moment,

 

謝謝甘地!!!

今天看到你寫日記,

才想起來 當初允諾自己的,

卻忘掉了。

 

 

今晚,睡不好。

 

因為腦子一直不斷閃過好多想法、好多不一樣的心情。

 

和當初的我。

不太一樣了。

 

離題了~哈哈!!

回正題。

◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆◆真的___我只是路過的分隔線

 

很多人都說我幸運,一份工作結束,又有著另一份工作的機會降臨。

 

但是,只是機會啊T_____________T

一切都好突然。

而且我自己

 

非常懶惰。

 

就是少了那種衝動的Feeling,

從以前就這樣,

或許沒有特別的動機。

 

也不是因為你回台灣,

 

而是

我覺得根本就像通靈王的阿葉常說的一句,

"船到橋頭自然直"

這根本就深深刻刻地在我腦海裡深根。

 

 

所以interview,

直到前幾個小時才開始非常非常非常非常緊張,

 

就算朋友們都幫我問有經驗的人,

告訴我大概的流程,

我還是無法控制那種緊張的情緒ㄚㄚㄚㄚㄚㄚㄚ!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

>>

Congratulations! You have been successfully short-listed to attend an interview at McDonald’s 

~~吃掉一點

We recommend you arrive at the restaurant at least ten (10) minutes prior to your interview time and ask for the hiring manager who will be conducting the interview.

The interview should take approx 30 mins and will consist of a face-to-face interview and may also include a brief supervised audition on shift.

Please wear something clean and smart that you feel comfortable wearing (if you are a school-aged applicant, it is okay to come in your school uniform).

Please also ensure that you wear closed, low-heeled, non-skid shoes.

*這個我真的要說,我也不知道我這樣穿著是對是錯...因為同時間居然有人跟我一起面試,

人家是來在邊唸書的學生,穿著黑上衣、黑長褲,還有黑皮鞋。

小妹本人我 ,根本沒那種東西,

之前在亞超工作也就制服+牛仔褲T_T

所以我穿著    T+短牛仔褲+球鞋就去了

At the interview you will be required to provide documentation outlining your right to work in Australia as follows:

Non-Australian Citizens
Please bring your Passport together with a clear photocopy of both the photo page and the visa page which outlines your visa number and relevant comments in relation to your right to work in Australia. The original document will be returned to you at the interview and the copy will be retained for our records. Please also bring photo ID to your interview.

 

(嘆氣)超級緊張啊!

HiringManager 看到我就說:Tell me about yourself 

我就稍稍說一下我到澳洲多久~以前做過怎麼樣工作~

為甚麼會想來這邊工作~然後很喜歡這邊環境~

如果有機會想要去其他城市之類的。

 

還有Visa到期日,我看到她將面試的人名字 還有VISA的到期時間寫在單子上。

可能是想要用可以做久一點的吧~

接下來Manager就詢問我可上班的時間

然後就要我等Mail通知。

超級SOP。

 

請洽下面文章,可以做參考。

1.Tell me about yourself (請自我介紹)
這個問題通常會是面試的開場白,請特別注意不要回答得太冗長,請在2分
鐘內回答完畢,答案中請涵蓋四項主題:學習情況、工作歷程、核心競爭力
及最近一次的工作經驗。這題算是整個面試過程的暖身題,要好好把握並強
調自己的強項!

本文引用自ccchiu - 職場英語面試金句.

 

希望

有機會進去工作啊T_T

現在投了兩份工。

希望會有消息。

arrow
arrow
    全站熱搜

    Nanini 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()